Túra hossza: 30 km
Nehézsége: Közepes
Terep: Dombvidék
Tájegység: Balaton-felvidék, Külső Somogy, Balaton

Kerékpártúránkat a kőröshegyi templomnál indítjuk. A Petőfi úton tekerve hagyjuk el a falut és Szántódra a révhez tekerünk. Innen komppal jutunk át a Tihanyi félszigetre. A félszigeten a hajót elhagyva egyenesen haladunk tovább aszhat úton. A települést elérve, az első ház előtt balra hajtunk tovább a Belső tóhoz, ahonnan a sárgakereszt jelzést követjük szinte az apátság épületéig. Az apátság templomától az I. András- Batthyányi utca útvonalon jutunk vissza a főútra, amit a 71-es útig követünk. Ott balra fordulunk és pár száz métert megtéve megtaláljuk az Apáti templomot. Miután megnéztük a templomot megfordulunk és a 71-es utat követve kerékpárúton eltekerünk a Tihany utolsó utcájáig a Lepke sorig, amire rá is hajtunk. Ezen az úton eljutunk a parti úthoz, amelyen visszakarikázunk a kompig, Áthajózva a Balatonon Balatonföldvárra tekerünk a parton. Tihany utca-Móricz Zsigmond utca-Gyulai Jenő utca-Somogyi Béla utca- Spúr István utca. A földvári vasútállomás után áthajtunk a vasúti átjárón és egyenesen a 7-es főútig tekerünk. Itt a Kőröshegyi utcán folytatva a bringázást vissza érünk a kőröshegyi kiindulási pont

További információ:

Aktív turizmus

Tihanyi Bencés Apátság   |
és között

A Bencés Apátság 950 év óta van a Tihanyi félszigeten. A templom, miként a régi templomok, a felkelő naphoz igazodik. Az évszázadok során pusztulás és újjáéledés többször osztályrésze volt. Az alapító király, I. András sírja becses emlékhelye a mai Magyarországnak.

Természeti értékek | Ökoturizmus

Veterán Jármű Kiállítás   |
2016. május 7. és 2065. május 7. között
Amerikai oldtimer járművek, keleti-nyugati veterán autócsodák, antik motorkerékpárok

Kulturális örökség

Paloznaki tájház   |
és között
A falu központjában álló épület a Balaton-felvidékre jellemző hagyományos kőből épült nádfedeles tornácos épület. Belsejében a népi eszközöket, a XX. század elejének Balaton-felvidéki paraszti világát felidéző kiállítás látható. A házhoz tartózó borospincében a borászat és a szőlőművelés eszközei tekinthetők meg. Az udvarban nyaranta kézműves foglalkozásokat, hangversenyeket, főzőversenyeket tartanak.
Hírlevél

Szeretne folyamatosan értesülni a szálláshelyek aktuális ajánlatairól, akciókról, programokról? Iratkozzon fel hetente megjelenő ingyenes Hírlevelünkre és számos szezonális, valamint egyéb ajánlat közül válogathat!